Promovarea Online

Promovarea online este esențială dacă vrei să vinzi produse și servicii în mediul virtual. Clienții și potențialii clienți trebuie să afle de ele, trebuie să știe unde le pot găsi, cum le pot cumpăra mai ușor. Beneficiile pe care ți le aduce promovarea online și un plan de marketing online bine pus la punct sunt multiple.

Îți crești vizibilitatea afacerii, rezultatele campaniilor de promovare sunt măsurabile, știi mereu cât de bine ai reușit să îți atingi obiectivele, ajustezi din mers investiția făcută, comunici direct cu publicul țintă, ești mereu lângă el și vezi ce își dorește de la tine. Costurile cu promovarea online sunt reduse, engagement-ul este crescut, performanțele campaniilor sunt comparate rapid cu tool-uri specifice, clienții potențiali sunt găsiți mai ușor, competiția nu mai este cu un pas în fața ta. Credibilitatea brandului crește printr-o promovare online profesionistă, procesul de cumpărare este influențat, produsele și serviciile sunt promovate fără limite geografice sau fizice.

Strategie de promovare

Pentru a promova produse și servicii în online ai nevoie de strategii. Strategiile de promovare în mediul online sunt diferite, de multe ori se combină cele online cu cele offline, deși vorbim de mediul virtual. Eficiența este mai mare dacă sunt combinate, așa că merită încercate. Care sunt strategiile de promovare online, pe care firmele cu experiență le pot pune în practică pentru tine? Avem SEO, vrem să creștem numărul de vizitatori, dar în mod natural, optimizăm conținutul; avem content marketing, stimulezi interesul potențialilor clienți, fără promovarea explicită. Avem și e-mail marketing, promovarea serviciilor sau produselor prin mesaje trimise prin e-mail, social media marketing, pentru fidelizare clienți și consolidare poziție în online, marketing afiliat, afiliații sunt răsplătiți pentru vizite și clienți care vin pe site-ul oficial. Desigur, putem include pe lista de strategii și folosirea Google Ads sau Pay per Click, firmele plătesc pentru ca o reclamă să apară pe site-urile și serviciile Google sau pe motoare de căutare.

Promovarea unui produs

Adesea, promovarea făcută de firmele cu experiență în acest domeniu începe cu promovarea online a produselor. Lumea caută produse și mai apoi servicii. Promovarea unui produs este destul de complicată, doar firmele cu experiență te pot ajuta să o realizezi la modul profesionist. Promovarea de produs începe cu gândirea unei povești despre produsul respectiv. După poveste urmează analiza competiției, niciodată nu încercăm să intrăm într-un război continuu cu ea, încercăm să vedem ce face bine și replicăm și noi, dar în mod original, ce a reușit să realizeze ea. Se va încerca găsirea unui aspect, unui lucru pe care competiția nu îl face și se va implementa printr-o strategie bine gândită. Dacă e vorba de produse noi, numele nou de brand e obligatoriu, se vor testa și se vor alege doar numele de brand ușor de reținut și care corespund valorilor principale ale brandului. La final se va face o promisiune interesantă, ceva ce face produsul respectiv pentru clienți și ne vom ține de ea, o vom oferi de fiecare dată când apare interacțiunea cu produsul.

Promovare site

Promovarea unui site al companiei este importantă, este realizată de firmele cu experiență, prin: SEO, guest blogging și blogging, PPC și campanii bine targetate, retargeting, adică oferirea de reclame doar celor care au mai interacționat în trecut cu brandul, cu produse și servicii, reclame pe Facebook, videoclipuri și postări pe YouTube, e-mail marketing.

Metode de promovare

Metodele de promovare vor fi alese împreună cu specialiștii firmelor, se vor testa și găsi cele mai bune combinații de metode pentru trafic de calitate și o promovare online cât mai bună și mai eficientă. Toate metodele de promovare se vor implementa pe rând și vor fi monitorizate rezultatele, firmele care promovează afacerile online au deja o listă cu cele mai bune și le vor folosi pentru a ajunge mai rapid la rezultatele dorite.

  • Promovare pe Google

Promovarea online se poate face și cu ajutorul Google, avantajele unei astfel de promovări fiind: crește vizibilitatea site-ului în online, ajungi mai rapid la potențialii clienți, poți targeta reclame în funcție de relevanță, poți face keyword targeting, plătești doar când cineva dă click pe reclame, bugetele sunt mai ușor de gestionat, poți face și retargeting eficient.

  • Promovare pe Facebook

Facebook este o platformă de social media folosită adesea în promovarea online. Motivele? Crește traficul online pe site-ul afacerilor, brandul are vizibilitate mai bună în online, publicul țintă existent este păstrat, este interesat în continuare de produse, servicii, le vede mereu, interacționează cu ele oricând, ROI-ul este mai bun, interacțiunea cu potențialii clienți este eficientă, se acordă și suport imediat, ai reacții imediate din partea clienților, știi ce își doresc.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top